U20 izlasi vadīs Roberts Štelmahers un Artūrs Štālbergs

Latvijas U20 izlases galvenā trenera postenī Roberts Štelmahers (no kreisās) nomainījis darbā uz Ukrainu aizbraukušo Agri Galvanovski.
Foto: Mārtiņš Sīlis

 Pirmdien, 18.jūnijā, U20 vīriešu izlase Liepājā sāks gatavoties Eiropas čempionātam, kas no 12. līdz 22.jūlijam risināsies Slovēnijā. Uz pirmajiem koptreniņiem pulcēsies 16 kandidāti. Par U20 izlases galveno treneri Agra Galvanovska vietā iecelts Roberts Štelmahers, kuram palīdzēs otrais treneris Artūrs Štālbergs.

 

Uz koptreniņiem uzaicināti Ingus Jakovičs, Artūrs Bricis, Roberts Krūmiņš, Jānis Timma, Arnolds Helmanis (visi Liepājas Lauvas), Mārcis Vītols (Latvijas Universitāte), Dāvis Čoders (Jūrmala/Fēnikss),  Artūrs Brēmers, Artūrs Vītiņš (abi Westwind Academy, ASV), Klāvs Strazdiņš (BS Rīga/DSB), Ojārs Siliņš (Reggio Emilia, Itālija), Jānis Bērziņš (VEF Rīga), Edvards Bagatskis (Florida Air Academy, ASV), Juris Kalniņš (BA Turība), Andrejs Gražulis (BK Ventspils), Elvis Saulītis (BK Valmiera).

Dažādu iemeslu dēļ ierindā nav vairāku 1992.gadā dzimušo basketbolistu, kuri pirms diviem gadiem izcīnīja trešo vietu Eiropas U18 čempionātā un pērn startēja pasaules U19 čempionātā. Dāvis Bertāns un Kaspars Vecvagars iekļauti pieaugušo valstsvienības kandidātos, Edmunds Dukulis un Aleksejs Rostovs devušies mācīties uz ASV, Renārs Magone ārstē savainojumu.

Izskatot U20 izlases kandidātu sarakstu, Latvijas Basketbola savienības valde vērsa uzmanību uz Jāņa Timmas un Artūra Briča sezonas laikā pieļautajiem sporta ētikas pārkāpumiem, startējot Liepājas Lauvas sastāvā. Ņemot vērā kluba  pārstāvju informāciju par spēlētājiem uzlikto sodu un pozitīvajām pārmaiņām attieksmē pret treniņiem, LBS valde nolēma Jānim Timmam un Artūram Bricim piemērot nosacītu diskvalifikāciju no nacionālajām izlasēm uz gadu. Jebkādu disciplīnas pārkāpumu gadījumā spēkā stāsies reāla diskvalifikācija.

Gatavošanās pirmajā posmā U20 izlasei paredzētas pārbaudes spēles ar U18 izlasi, kā arī Baltkrievijas un Igaunijas U20 izlasēm.        

Eiropas U20 čempionātā Slovēnijā Latvijas komanda grupas turnīrā cīnīsies ar Gruzijas, Spānijas un Turcijas izlasēm. Trīs labākās komandas turpinās cīņu par medaļām, ceturtā spēlēs par 13.-16.vietu. Visas komandas saglabās tiesības spēlēt U20 čempionāta A līgā arī 2013.gadā, kad šajā vecuma grupā A līgas turnīrā piedalīsies 20 komandas .

Seko un uzzini pirmais:

  -1 [+] [-]

, 2012-06-17 12:38, pirms gada
Ir dots ļoti interesants signāls jaunajiem toto darboņiem (kas vēl nav pieķerti) - varat spēlēt toto uz nebēdu, arī uz savas komandas zaudējumiem, bet - kad jūs pieķers, palūgsieties, mazliet pamainīsiet attieksmi pret treniņiem, un jūs jau 2 mēnešu laikā attaisnos un vēl galviņu paglaudīs. Sliktāka jā gadījumā pateiks, ka ja nu pieķers vēl reizi, tad gan būs sūdi. Uz priekšu! Lēmums ir pareizs!

  -1 [+] [-]

, 2012-06-17 12:41, pirms gada
Bet ja nopietni, vai basketbola federācijas vadība vispār apjēdz, ka šāda "nosacīta sodīšana" totāli grauj viņu pašu reputāciju? Ja nākamreiz vajadzēs kādu sodīt, jebkuri pārkāpēji vilks ārā šo veco lēmumu un teiks - a ko tad mēs, mēs jau neko, re kur par daudz nopietnākiem pārkāpumiem 2 darboņiem iedeva tikai nosacīto un vēl izlasē iekļāva... Mums arī lūdzu nosacīto, mēs arī pamainīsim attieksmi pret treniņiem.

  +9 [+] [-]

, 2012-06-17 13:00, pirms gada
Skudrinieks rakstīja: Bet ja nopietni, vai basketbola federācijas vadība vispār apjēdz, ka šāda "nosacīta sodīšana" totāli grauj viņu pašu reputāciju? Ja nākamreiz vajadzēs kādu sodīt, jebkuri pārkāpēji vilks ārā šo veco lēmumu un teiks - a ko tad mēs, mēs jau neko, re kur par daudz nopietnākiem pārkāpumiem 2 darboņiem iedeva tikai nosacīto un vēl izlasē iekļāva... Mums arī lūdzu nosacīto, mēs arī pamainīsim attieksmi pret treniņiem.
Uzreiz pēc pirmā pārkāpuma gribēji rīkot paraugprāvu, lai visiem galvas ripo? Sākumā vajag pakratīt ar pirkstu un tad tikai ar dvieli pa muguru dot, ja nesaprot.

  -1 [+] [-]

, 2012-06-17 13:18, pirms gada
Skudrinieks rakstīja: Bet ja nopietni, vai basketbola federācijas vadība vispār apjēdz, ka šāda "nosacīta sodīšana" totāli grauj viņu pašu reputāciju? Ja nākamreiz vajadzēs kādu sodīt, jebkuri pārkāpēji vilks ārā šo veco lēmumu un teiks - a ko tad mēs, mēs jau neko, re kur par daudz nopietnākiem pārkāpumiem 2 darboņiem iedeva tikai nosacīto un vēl izlasē iekļāva... Mums arī lūdzu nosacīto, mēs arī pamainīsim attieksmi pret treniņiem.
U20 izlase bez šiem abiem izskatītos švaki... Bet ko izlasē dara Bagatskis? Bagatskis atbrīvoja Štelmaheru no lielās izlases lai dēls tiktu u20?

  -2 [+] [-]

, 2012-06-17 13:41, pirms gada
Anekdote bagatskis atkal zirgā

  -2 [+] [-]

, 2012-06-17 14:01, pirms gada
nespelees pamats! nebuus godiigi u-19 izlase pret u-20

  +5 [+] [-]

, 2012-06-17 14:34, pirms gada
Beidzat ņemties,lielāks sviests ir tas,ka uz Liepāju džekiem jānokļūst pašiem par savu piķi un saviem transportiem!!! Nekas tāds vēl agrāk nav pieredzēts!!! Vēl no viesnīcas uz treniņu bāzi transporta biļetīte pašam jāpērk!!! Nebrīnīšos ja par uzturu arī pašam būs jāmaksā! Šī valsts jau galīgi savu seju ir pazaudējusi!!!

     [+] [-]

, 2012-06-17 14:40, pirms gada
Pēčuls rakstīja: Beidzat ņemties,lielāks sviests ir tas,ka uz Liepāju džekiem jānokļūst pašiem par savu piķi un saviem transportiem!!! Nekas tāds vēl agrāk nav pieredzēts!!! Vēl no viesnīcas uz treniņu bāzi transporta biļetīte pašam jāpērk!!! Nebrīnīšos ja par uzturu arī pašam būs jāmaksā! Šī valsts jau galīgi savu seju ir pazaudējusi!!!
Tad ej uz vēlēšanām un nebalso par pie varas esošajiem tirliņiem! Izvēlies citus, kuri tavuprāt atbalsta, piem., sportu!

  -4 [+] [-]

, 2012-06-17 14:44, pirms gada
Pēčuls rakstīja: Beidzat ņemties,lielāks sviests ir tas,ka uz Liepāju džekiem jānokļūst pašiem par savu piķi un saviem transportiem!!! Nekas tāds vēl agrāk nav pieredzēts!!! Vēl no viesnīcas uz treniņu bāzi transporta biļetīte pašam jāpērk!!! Nebrīnīšos ja par uzturu arī pašam būs jāmaksā! Šī valsts jau galīgi savu seju ir pazaudējusi!!!
Latvija ir maza valsts, un spēlētājiem ir jānovērtē, ka ar salīdzinoši zemu meistarību (ar kādu netikt daudzu lielo valstu izlasēs) viņi var pārstāvēt savu valsti. Līdz ar to jebkādas runas, ka valstij būtu jāsponsorē viņiem ceļš uz nometni, vai pat ēdināšana, ir liekas! Ja gribi pārstāvēt, tad pārstāvi, domāju, ka īstenībā nevienam spēlētājam nav nekādi nopietni iebildumi, ka pašiem jāmaksā, jo tā ir Latvijas izlase, nevis sētas bodīte. Patriotisms!

  +1 [+] [-]

, 2012-06-17 14:51, pirms gada
Šiem spēlētājiem ir jādomā arī par savu nākotni,kā nopelnīt iztiku.Sanāk tā ,ka patriotisku jūtu vadīts, spēlētājs par savu naudu aizbrauc uz izlasi un riskē iedzīvoties traumā,kas var pārvilkt svītru veselai sezonai.Cik zinu,tad lielākajai daļai spēlētāju ir līgumi klubos.Kas tas šis gads ir par izņēmumu,ja iepriekšējos gados,nekas tāds nav piedzīvots.

  -1 [+] [-]

, 2012-06-17 14:52, pirms gada
Grazhulis ir Armands?

  -2 [+] [-]

, 2012-06-17 14:56, pirms gada
Pēčuls rakstīja: Šiem spēlētājiem ir jādomā arī par savu nākotni,kā nopelnīt iztiku.Sanāk tā ,ka patriotisku jūtu vadīts, spēlētājs par savu naudu aizbrauc uz izlasi un riskē iedzīvoties traumā,kas var pārvilkt svītru veselai sezonai.Cik zinu,tad lielākajai daļai spēlētāju ir līgumi klubos.Kas tas šis gads ir par izņēmumu,ja iepriekšējos gados,nekas tāds nav piedzīvots.
Nav obligāti spēlēt izlasē. tas ir brīvprātības princips, ar varu neviens netiek piespiests. Ja kādam tavi apsvērumi liktos vērā ņemami, tad daļa atteiktos. Bet pārsvarā spēlētāji domā saprātīgi, un saprot, ka situācija Latvijā ir tāda kāda ir, un nevienā citā lielo valstu izlasē ar šādu meistarību viņi netiktu. Viņiem ir palaimējies, ka dzimuši Latvijā, un tas viņus ari virza pievienoties izlasei, nevis domāt par kaut kādiem mistiskiem līgumiem, kas tik pat labi varētu arī nebūt. Jo ne visi no viņiem nākotnē būs profesionāļi.

  -1 [+] [-]

, 2012-06-17 14:59, pirms gada
Pamēģini tik atteikties no izlases un būsi valsts nodevējs,kaut gan realitātē nemaz neesi vajadzīgs šai izlasei.

  -1 [+] [-]

, 2012-06-17 15:17, pirms gada
Pēčuls rakstīja: Pamēģini tik atteikties no izlases un būsi valsts nodevējs,kaut gan realitātē nemaz neesi vajadzīgs šai izlasei.
Var tikai piekrist - sabiedrības atbalsts vai nosodījums vienmēr un visos laikos ir bijis ļoti spēcīgs dzinulis un motivātors spēlētāju attīstībai, tā kā šajā ziņā tā arī ir jābūt.

  +3 [+] [-]

, 2012-06-17 15:20, pirms gada
Skudrinieks rakstīja: Latvija ir maza valsts, un spēlētājiem ir jānovērtē, ka ar salīdzinoši zemu meistarību (ar kādu netikt daudzu lielo valstu izlasēs) viņi var pārstāvēt savu valsti. Līdz ar to jebkādas runas, ka valstij būtu jāsponsorē viņiem ceļš uz nometni, vai pat ēdināšana, ir liekas! Ja gribi pārstāvēt, tad pārstāvi, domāju, ka īstenībā nevienam spēlētājam nav nekādi nopietni iebildumi, ka pašiem jāmaksā, jo tā ir Latvijas izlase, nevis sētas bodīte. Patriotisms!
Kas par muļķībām un ko var izdomāt, ka Latvija ir maza valsts! Pēc teritorijas Eiropā esam lielāka, kā Nīderlande un 2x lielāka, kā Beļģija. To, ka Beļģijā ir 5x vairāk iedzīvotāju, paši vien esam vainīgi, ka nedzemdējam un neaudzinam savus bērnus, tik gaužamies par mistisko valsti, to neizdarīja, to neatbalstīja, tam neiedeva, utt.

Apgalvojums par salīdzinoši zemo meistarību, tas gan ir atkarīgs no treniņmetodikām. Ja ar audzēkni nenodarbojas individuāli, nekas prātīgs arī nesanāks. Arī sportā ir nepieciešami meistarības un prasmju vērtēšanas kritēriji, lai saprastu, ko sportists prot un ko neprot, savā attīstības [augšanas] stadijā, pie kā viņam jāpiestrādā papildus un galvanais, lai būtu treneri, kuri viņam pamācīs vingrinājumus veikt pareizi, tad arī jaunietis būs pietiekami meistarīgs, pat salīdzinājumā ar ex-dienvidslāviem.

Ja LBS ir uzaicinājusi sportistu uz treniņnometni, tad tai arī jānodrošina 100% apmaksāta uzturēšanās tās laikā! Jā, par savu naudu sportists var aizbraukt līdz nometnes vietai, bet pārējie izdevumi nomatnes laikā ir jāsedz LBS.

  -1 [+] [-]

, 2012-06-17 16:11, pirms gada
kaut kāds bezsakars, gan sastāvs gan treneri un vispār ir Andrejs Gražulis nevis kautkāds armands

  +7 [+] [-]

, 2012-06-17 17:39, pirms gada
Man gan šķiet, ka pagaidām daudziem vēl sponsorē šos nosauktos izdevumus vecāki, un ja nav ko samaksāt, tad nespēlē izlasē kaut arī esi kandidātos?? Tā sanāk?
Un bez Timmas būtu pašvaki.

  +4 [+] [-]

, 2012-06-17 18:19, pirms gada
cawins rakstīja: Man gan šķiet, ka pagaidām daudziem vēl sponsorē šos nosauktos izdevumus vecāki, un ja nav ko samaksāt, tad nespēlē izlasē kaut arī esi kandidātos?? Tā sanāk?
Un bez Timmas būtu pašvaki.
Pilnībā piekrītu , kāda sakarā izlasē Kalniņš , Krūmiņš , Bagatskis šie visi būs liekie un pilnīgi nabagi , - aiz strīpas palika daudz labāki džeki !

  -1 [+] [-]

, 2012-06-17 18:23, pirms gada
MK_Latvia rakstīja: Uzreiz pēc pirmā pārkāpuma gribēji rīkot paraugprāvu, lai visiem galvas ripo? Sākumā vajag pakratīt ar pirkstu un tad tikai ar dvieli pa muguru dot, ja nesaprot.
Paraugprāva par sliktu nemaz nenāktu...Bieži mūsu superZvaigznes nemaz nenovērtē to ka vieglā tikšana(maza konkurence) Latvijas u-18, u20 un pieaugušo) izlasēs ir liels pluss tieši lai attīstītu savu karjeru un pierādītu sevi, tādejādi tiekot pie laba līguma kkur arzemēs...Paskaties cik daudz leišiem labu spēlētāju, kas tādos u-18, u20 izlašu laikos nemaz tuvumā sastāvam netika. Tur ir konkurence un ja tur tiek cauri, tad nav nemaz nekādu domu s.ūdus taisīt.

Ar tādu attieksmi ''Izlase bez jums būs švaka, tāpēc neatkarīgi no tā kas ir izdarīts un kas ir pateikt spirms tam, Jums vieta garantēta'' labus basketbolistus izaudzināt NEVAR.
Tikai tādu ''Tagad vai nekad''2

     [+] [-]

, 2012-06-17 18:26, pirms gada
KP3 rakstīja: Pilnībā piekrītu , kāda sakarā izlasē Kalniņš , Krūmiņš , Bagatskis šie visi būs liekie un pilnīgi nabagi , - aiz strīpas palika daudz labāki džeki !
Vēl var klāt pielikt Strazdiņu,Saulīti un vietā likt čaļus no LU-Zēbergu,Aizpuru,Saknīti.

     [+] [-]

, 2012-06-17 20:46, pirms gada
ēzelis89 rakstīja: Vēl var klāt pielikt Strazdiņu,Saulīti un vietā likt čaļus no LU-Zēbergu,Aizpuru,Saknīti.
Es nezinu pēc kādiem kritērijiem izvēlējās tos 16 , bet pilnīgi neizvērtējot spēlētāju spējas un lietderību !

  -1 [+] [-]

, 2012-06-17 21:10, pirms gada
Bl.. visur jābāž sava politika te iekšā
Būtu vnk paklusējuši vai komentējuši par jauno treneri.

     [+] [-]

, 2012-06-17 21:41, pirms gada
Galv.treneris ir jauns un perspektīvs. Apsveicama rīcība piesaistīt "veco" otro treneri.
p.s.
kuluāros baumo, ka transporta izdevumus e.š.,apmaksās no saviem personiskiem līdzekļiem

     [+] [-]

, 2012-06-17 22:34, pirms gada
Skudrinieks rakstīja: Nav obligāti spēlēt izlasē. tas ir brīvprātības princips, ar varu neviens netiek piespiests. Ja kādam tavi apsvērumi liktos vērā ņemami, tad daļa atteiktos. Bet pārsvarā spēlētāji domā saprātīgi, un saprot, ka situācija Latvijā ir tāda kāda ir, un nevienā citā lielo valstu izlasē ar šādu meistarību viņi netiktu. Viņiem ir palaimējies, ka dzimuši Latvijā, un tas viņus ari virza pievienoties izlasei, nevis domāt par kaut kādiem mistiskiem līgumiem, kas tik pat labi varētu arī nebūt. Jo ne visi no viņiem nākotnē būs profesionāļi.
Tu runā tādās stulbības, ka pat nevaru tev normāli atbildēt.

Tev jābūt autorizētam, lai varētu atstāt komentāru. Varbūt vēlies piereģistrēties?